top of page

Maak je klaslokaal sint-proof!

We zitten in de kring en we zijn aan het praten over sinterklaas. Wie heeft zijn schoen al mogen zetten? En zat er iets in?

Kleuter: Ik had een suikerklontje bij mijn schoen neergelegd

Juf: Wat een goed idee, was dit voor Amerigo?!

Kleuter: Nee juf natuurlijk niet, dat is voor in de koffie van Sinterklaas!!

De sinterklaastijd is weer volop aan de gang! Vandaag is er bij ons in de klas hard gewerkt om het klaslokaal sint-proof in te richten. Het begin is gemaakt..

Raamversiering

Op de ramen van de klas heb ik een raamtekening gemaakt. Deze tekening is gemaakt met krijtstiften van de Xenos. Deze stift kan je gemakkelijk van de ramen afvegen met alleen een nat doekje. De ideeƫn van de huisjes en de stoomboot komen van Pinterest af. Je kan of alleen de witte stift gebruiken voor een modern effect.

Of kleur voor een wat speelser effect de pietjes en de vlaggetjes in. Als je een klein beetje doorwerkt ben je zo klaar en is je klaslokaal sint-proof!

Pepernotenfabriek

De pepernotenfabriek is een constructie die gemaakt is om met pepernoten te spelen en tellen. Bij Kleuterklasse had ik een leuk voorbeeld voorbij zien komen. De pepernotenfabriek is gemaakt om kinderen enthousiast te maken door te spelen met een constructie. Ook is deze hoek makkelijk te koppelen aan rekenactiviteiten.

Ik heb de constructie samen met vier kleuters gemaakt. Ik vind het belangrijk dat ze aanwezig zijn bij het productieproces. Ik had van te voren wel zelf het inpakpapier op de doos geplakt zodat het een echt sinterklaaseffect krijgt.

ā€‹

De vier kinderen die samen met mij de fabriek mochten gaan knutselen kregen van te voren een voorbeeld van Kleuterklasse te zien. Zo wisten ze ongeveer wat ze konden gaan maken. Hierna zijn ze aan de slag gegaan met het aan elkaar plakken van wc-rolletjes. Met wat tips en een klein beetje hulp van de juf is het ze gelukt om een mooie pepernotenfabriek neer te zetten.

ā€‹

Zo dan kan nu het spelen beginnen!

Uitgelichte berichten
Kom later terug
Gepubliceerde posts zullen hier worden weergegeven.
Recente berichten
Zoeken op tags
Volg mij
  • Facebook Social Icon
  • Pinterest Social Icon
bottom of page