top of page

De aantrekkelijke leeshoek



Om de leeshoek aantrekkelijk te maken voor kinderen is de eerste stap om er een mooi hoekje van te maken. Een leuk kleed, een fijne bank met eventueel kussens. Wat leuke posters etc.


Zelf boeken inspreken: Sinds een tijdje spreek ik zelf mijn boeken in. Ik neem dit op via mijn telefoon en zorg dat ik na elke blz. een instrument laat horen zodat de kinderen weten dat ze naar de volgende blz. moeten gaan. Ik zet het vervolgens op een USB-stick en stop deze in de radio.

De kinderen weten zelf hoe ze de radio moeten aanzetten. Op de ingesproken boeken plak ik grote cijfers op de kaft. Het boek waar de 1 op staat is dan ook het eerste nummer wat te horen is op de radio. Zo kan je verschillende boeken inspreken. De kinderen vinden het heerlijk om zichzelf lekker terug te trekken in dit hoekje om een boek te luisteren.


Poppenkastpoppen: Op de foto nog niet te zien maar op de spijlen van het hekje zitten ondertussen poppenkastpoppen. De kinderen mogen er een boek mee naspelen of zelf een verhaal verzinnen. Ze gebruiken het huisje van opa Brom vaak als poppenkast.


Poppenhuis: Bij mij in de leeshoek staat ook de poppenkast. Zo kunnen de kinderen ook de boeken integreren bij het spel in het poppenhuis.

Uitgelichte berichten
Kom later terug
Gepubliceerde posts zullen hier worden weergegeven.
Recente berichten
Zoeken op tags
Volg mij
  • Facebook Social Icon
  • Pinterest Social Icon
bottom of page